Akkurat hvordan en reklame legges opp er helt avhengig av hva som selges og hvem man forsøker å nå. Når det kommer til nettcasino er kundegruppen som regel en sammensatt gruppe voksne mennesker, i ulike aldre og fra ulike samfunnslag. Dette kan være med på å gjøre det til en utfordring å lage en reklame som fenger alle, og derfor er det viktig at man på forhånd gjør en skikkelig undersøkelse av hva kundegruppen ser etter.
Uansett aldre og samfunnslag har casinospillerne selvsagt noe til felles – de ønsker alle et høykvalitets casino tilgjengelig på nettet, som er enkelt å bruke, som tilbyr de spillene de foretrekker og som fremfor alt er et sikkert sted både å sette inn og å ta ut penger.
Bygg merkevaren tidlig
Dersom man kikker på reklamefilmer fra noen av de største aktørene innenfor det norske casinomarkedet ser man raskt at merkevarebygging er en viktig del av fremstillingen. Fargetemaer, bildebruk og kjenningsmusikk er alle viktige virkemidler for å gi et casino en merkevare som er enkel å kjenne igjen, og som det er enkelt å stole på. En som gjorde det virkelig bra er LeoVegas Casino som du kan lese mer om Freespinskasino.net Felles for de fleste casinoreklamer er at det settes stort fokus på to ting; spenning og vinnersjanser. For å fenge en casinospiller er det viktig at man får frem at man tilbyr spennende og variert underholdning i spillform, samtidig som det er tydelig at her er det penger å hente. Svært ofte velger casinoene også å inkludere spesielle introduksjonstilbud, som for eksempel innskuddsbonuser, free spins osv. Her er det viktig at potensielle kunder tidlig får inntrykk av at dette casinoet har alt de er ute etter – gunstige bonusordninger, gode vinnersjanser med høye premier, samt at spillutvalget er godt og spennende.
Pirr nysgjerrigheten
Ofte velger casinoene å ikke gå alt for nøye inn på hva som tilbys i løpet av en slik reklame, og det kan enkelt og greit forklares ved at man ønsker å pirre nysgjerrigheten, samtidig med at reklamen ikke må bli for lang slik at man minster den potensielle kundens interesse. Det går også ofte tydelig frem av reklamene hva slags kundegruppe casinoet i all hovedsak henvender seg til. Det finnes nettcasino som tilbyr alt fra oddsspill på fotballkamper til livepoker mot ekte croupierer, men i en reklame har man ikke tid til å gjennomgå alt dette og man må velge å legge fokus der hvor man tror det er størst sjanse for å hente inn kunder. I fotballsesongen ser man gjerne at en del av de store nettcasinoene velger å satse stort på fotball, mens det i andre deler av året kanskje rettes fokus mer mot for eksempel spillautomater.
Kjøp en kjendis
Mange av de større aktørene velger også å bruke kjendiser i sin promotering, blant annet i reklamefilmer, men også ved at de sender kjendisdeltakere til for eksempel poker-NM, hvor nettcasinoet da blir representert i konkurranse. Bruk av kjendiser kan være et godt hjelpemiddel i reklamer, men det koster selvsagt en god del og det er viktig at man har et godt bilde på hva man kan få igjen for denne investeringen.